Els dos diputats busquen “aconseguir informació de primera mà” d’Iñigo de la Serna sobre “com afecten al sector les diferències internes que arrosseguen les empreses arran de l’escàndol de la filtració dels salaris dels dos directors generals

El portaveu parlamentari d’Izquierda Unida al Congrés, Alberto Garzón, amb el diputat d’En Comú Podem i portaveu titular del grup confederal a la Comissió de Foment del Congrés, Fèlix Alonso, han registrat avui una petició de compareixença perquè el ministre del ram, Iñigo de la Serna, expliqui en seu parlamentària “els motius de la sortida d’Adif i Renfe de l’Associació d’Acció ferroviària (CETREN)”, és a dir, de la patronal ferroviària.

Garzón i Alonso, en paraules d’aquest últim, busquen amb aquesta iniciativa “aconseguir informació de primera mà de com afecten al sector les diferències internes que arrosseguen les empreses arran de l’escàndol de la filtració dels salaris dels dos directors generals de CETREN, que sumen més de 600.000 euros entre tots dos, en el marc d’una associació privada, suposadament sense ànim de lucre, que no arriba ni a 25 treballadors”.

A més, entre les suposades raons argüides per a aquesta sortida ara de l’associació que aglutina prop de 70 empreses públiques i privades del sector, Adif i Renfe haurien al·legat el suposat ‘problema ètic’ que implicaria que a CETREN estiguin representades les mateixes empreses a les quals també homologa i certifica productes i serveis.

Es dóna la circumstància que mentre des d’Adif i Renfe es donen ara aquestes raons per a la sortida d’una patronal de la qual sempre havien format part, a CETREN mantenen la seva presència diverses companyies públiques com l’Agència d’Obra Pública de la Junta d’Andalusia, Euskal Trenbide Sarea, Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya o Metro de Madrid.