El diputat d’En Comú Podem pregunta al govern de l’Estat quines mesures té previstes per combatre la bretxa de gènere a les aules

El diputat d’En Comú Podem Joan Mena ha preguntat al Govern de l’Estat aquest dimecres 8 de març, Dia Internacional de la Dona, quines mesures té previstes per acabar amb la desigualtat de gènere a les aules, combatre el sexisme acadèmic i garantir una educació en igualtat. En unes preguntes escrites dirigides a l’Executiu, Mena considera “insuficients” els avenços en coeducació i educació en la igualtat que s’han produït els darrers anys, i cita com a exemple la “bretxa en els jocs que s’imposen a la hora del pati, el llenguatge que es fa servir a l’aula, i els exemples personals i referents que s’utilitzen quan s’expliquen les assignatures”.

El diputat, que és portaveu adjunt d’Educació del grup confederal Unidos Podemos – En Comú Podem – En Marea, lamenta que “el sexisme acadèmic segueix, per exemple, guiant les noies cap els estudis més socials, els que propicien el tracte humà i s’orienten cap a les cures, mentre que la tecnologia segueix sent vedat gairebé exclusiu dels nois”.  I ho il·lustra amb dades: En el curs 2015-2016, segons les dades del Ministeri d’Educació, un 93% de les alumnes de cicles de formació professional en l’àrea de la Imatge Personal eren noies, un 86,2% en l’àrea de Textil i Confecció, i un 85,5% en Serveis Socials. Per contra, a Electricitat i Electrònica el percentatge de noies arribava només al 2,5%, i era d’un 1,8% en Instal·lacions i Manteniment.

Davant d’aquesta realitat, Mena pregunta al govern de Rajoy quines mesures té previstes “per revertir aquestes dades que profunditzen en el sexisme acadèmic i van contra els principis de la igualtat entre homes i dones”. També demana explicacions a l’Executiu sobre si considera que les retallades en formació el professorat han afectat negativament a com es combat pedagògicament aquesta problemàtica, així com si té previst “incorporar cursos de formació per al professorat relacionats amb el tractament de la diversitat de gènere i afectiu-social a les aules”.

Així mateix, el portaveu d’Educació d’En Comú Podem reclama que s’impulsi la igualtat entre nens i nenes en les activitats d’oci, combatre el sexisme i la discriminació que es promouen a les xarxes socials, i incentivar canvis en l’àmbit editorial que promoguin una major presència de les dones i el seu paper històric als llibres de text.