La tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz, subratlla que l’acord “permetrà cosir ferides, apropar persones i reduir les víctimes” 

Aquesta tarda, s’ha celebrat la tercera reunió de la comissió política i tècnica pel soterrament de la R2 a Montcada i Reixac, formada per representants del Ministeri, l’Adif, la Generalitat, els Ajuntaments de Barcelona i Montcada i Reixac, i les societats Barcelona Sagrera Alta Velocitat i Barcelona Regional.

Posteriorment, la tinenta d’alcaldia d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat, Janet Sanz ha assistit a la trobada que s’ha realitzat amb el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, l’alcaldessa de Montcada, Laura Campos, i el conseller de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, Josep Rull, en la qual s’ha anunciat l’acord ferm i definitiu de fer el soterrament de la R2 al seu pas per Montcada i Reixac, des de la C-33 fins al punt verd de Vallbona, al districte de Nou Barris.

Sanz, ha celebrat el compromís assolit avui, qualificant la jornada d’històrica i de dia molt especial. “Avui es fa un pas important que ens permetrà cosir ferides que fragmenten la ciutat, que ens permetrà apropar persones i sobretot reduir les víctimes que estàvem cansats de denunciar”. La tinenta d’alcaldia ha posat en valor la lluita dels veïns i les veïnes per aconseguir-ho i l’esforç de les quatre administracions per fer realitat aquest projecte. “Després de 30 anys de lluites i reivindicacions avui ens hem posat d’acord per prioritzar aquesta actuació i fer-la possible i viable tècnicament”, ha declarat.

Sanz ha explicat que la proposta de soterrament que avui es posa sobre la taula “és un element de millora del transport públic, un element central en la lluita contra la contaminació i un element de connexió ambiental perquè reduirà la barrera que existeix avui entre Montcada i Vallbona amb el riu”. L’actuació s’inscriu en la voluntat d’aconseguir que l’àmbit Besòs sigui un àmbit “de primera” de la ciutat de Barcelona, a l’hora que ha destacat la importància d’una intervenció que millorarà l’eficàcia i l’eficiència de les rodalies metropolitanes.

La tinenta d’acaldia també ha assegurat que cal construir entre tots un projecte comú de ciutat metropolitana, “territorialment equilibrada, ecològicament sostenible i socialment justa” i ha afirmat que això passa per “desenvolupar una proposa d’infraestructures vinculades a les necessitats de la gent”.

El projecte, que es preveu que pugui començar a principis del 2020, tindrà un recorregut soterrat de 3 quilòmetres i inclourà una tercera via per millorar el servei de Rodalies.