Canal Ètic.

A EUiA creiem fermament en la importància de fomentar un entorn segur, ètic, d’igualtat i confiança per a tots els nostres empleats, clients i socis en general.

Per aquesta raó, hem implementat un sòlid Canal Ètic que permet a qualsevol persona reportar possibles conductes indegudes o violacions ètiques que hagi detectat a la nostra organització. Un canal on es pot comunicar qualsevol possible incompliment o irregularitat a l’organització, tal com es descriu a la Llei 2/2023, de 20 de febrer, reguladora de la protecció de les persones que informin sobre infraccions normatives i de lluita contra la corrupció.

QUINS FETS ES PODEN NOTIFICAR?

Pots informar a través del Canal Ètic dels fets que consideris puguin suposar un incompliment de la normativa legal, del Codi Ètic o de qualsevol normativa interna vigent, com ara:

  • Conductes relatives al frau i corrupció.
  • Conductes relatives a la Seguretat, salut i higiene a la feina.
  • Discriminació i assetjament al lloc de treball.
  • Conductes relatives a la seguretat de la informació, protecció de dades i mercats de valors.
  • Conductes contràries als drets humans o danys al medi ambient.
  • Altres possibles infraccions penals o administratives greus o molt greus.

CARACTERÍSTIQUES PRINCIPALS

Confidencialitat: Entenem que la confidencialitat és fonamental per encoratjar les persones a presentar denúncies. Garantim la confidencialitat absoluta en tot el procés i protegim la identitat de la persona denunciant en la mesura permesa per la llei. S’hi inclou la possibilitat d’enviar la informació de manera anònima.

Procés d’investigació imparcial: Un cop es presenta una comunicació, el nostre equip d’experts investigarà minuciosament l’assumpte de manera objectiva i diligent de conformitat amb la normativa interna i la legislació aplicable. Al llarg de tot el procés s’han de respectar els drets dels involucrats, en particular la presumpció d’innocència.

Protecció contra represàlies: No tolerem cap forma de represàlia contra les persones denunciants de bona fe. Estem compromesos a salvaguardar els drets i la integritat dels qui s’atreveixen a informar de qualsevol irregularitat. Prendrem mesures disciplinàries apropiades contra qualsevol individu que prengui represàlies contra una persona informant.

Diligència: Les persones gestores del canal tramitaran diligentment les informacions que se’ls hagin comunicat. En tot cas, s’ha d’adoptar la decisió que sigui necessària en el termini màxim de tres mesos, llevat de casos d’especial complexitat que requereixin una ampliació del termini, cas en què aquest es pot estendre fins a un màxim de tres mesos addicionals més.

Resolució i seguiment: Un cop conclosa la investigació, prendrem les accions necessàries per abordar el problema identificat i, quan sigui possible, prendrem mesures correctives per prevenir futures violacions. A més, ens comprometem a mantenir informada la persona informant sobre el progrés i la resolució de la seva comunicació, sempre que sigui possible i permès per la llei.

COM ENVIAR UNA COMUNICACIÓ?

Hi ha 2 opcions.

Mitjançant l’app co-resol

  1. Descarrega’t l’app co-resol, acceptant les notificacions. És gratuïta i està disponible a l’App Store i a Google Play. Tingues les notificacions activades.
  2. Prem el botó “fes un click” i tot seguit introdueix el codi EUiA
  3. Selecciona el botó del canal.
  4. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  5. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  6. Un cop hagis efectuat aquests passos, rebràs un missatge com a justificant de recepció del teu click.
  7. La comunicació per al seguiment del click es realitzarà mitjançant un xat segur (podràs accedir-hi des del botó de xat de la pantalla inicial de l’app) fins al tancament del mateix.

Mitjançant una pàgina web

Podeu accedir-hi a través d’aquest enllaç:

https://co-resol.bcnresol.com/webclick

  1. Prem el botó “Fes un click” i introdueix el codi EUiA
  2. Selecciona el botó del canal.
  3. Escriu el teu missatge sent el més específic possible. Pots adjuntar imatges i documentació.
  4. Identifica’t o selecciona l’opció d’anonimat. En qualsevol dels casos, has d’acceptar la Política de Privadesa.
  5. En aquest cas, junt amb el justificant de rebut, apareixerà en pantalla un Identificador i un PIN únics pel click enviat, que hauràs de desar a banda per seguretat, per a mantenir més endavant la comunicació, mitjançant un xat segur, sobre l’estat del teu click.
  6. Cada vegada que vulguis saber si tens un nou missatge al xat, o bé vulguis aportar més informació, hauràs d’anar a l’enllaç d’inici
    https://co-resol.bcnresol.com/webclick prémer el botó “Accedeix a un click anterior” i introduir el codi EUiA, així com l’Identificador i el PIN que havies desat.

Important:
Aquest Canal Ètic no és un servei d’emergències. No s’ha d’utilitzar aquest canal per informar sobre situacions que comportin una amenaça immediata. Si necessites assistència en una situació d’aquest tipus, si us plau contacta amb les autoritats locals i usa els canals definits a aquest efecte.