La diputada Yolanda López demana protegir el taxi davant la “competència deslleial d’Uber i Cabify”, plataformes que “fan de la precarietat i l’enginyeria fiscal el seu model de negoci”

La diputada de Catalunya en Comú Podem Yolanda López, acompanyada de representants del sector del taxi, ha reclamat avui a la Generalitat que “posi fre” a les plataformes que “fan de la precarietat, la desprotecció laboral i l’enginyeria fiscal el seu model de negoci”, i que protegeixi els treballadors i treballadores del taxi davant la “competència deslleial d’Uber i Cabify”. En roda de premsa, ha detallat la proposta de resolució registrada avui pel seu grup que reclama a l’administració catalana que estableixi el compliment d’una llicència VTC (lloguer de vehicles amb conductor).

López ha instat la Generalitat a reconèixer les competències de les administracions locals i metropolitanes per atorgar llicències VTC, i que alhora “es comprometi a fer de la proporció 1/30 el criteri per a tota Catalunya”. Una proporció que, segons ha recordat el membre d’Elite Taxi Barcelona Cesc Roca, està  fixada per llei i que actualment a Catalunya es troba molt per sota, al nivell d’una llicència VTC per cada vuit taxis. Roca ha agraït el “compromís” de CatECP amb el sector del taxi i ha reivindicat la seva lluita per “evitar l’uberització de l’economia”. “Nosaltres deixem els nostres impostos aquí. Lluitar a favor del servei públic és lluitar a favor de tots els ciutadans”, ha dit.

El president de l’agrupació Taxi Companys, Luis López, ha alertat que a tota Espanya són 100.000 les famílies que viuen del sector del taxi, i ha avisat que moltes d’elles poden quedar “a la ruïna” amb la irrupció de plataformes com Uber i Cabify, que “pretenen l’esclavitud en benefici d’uns pocs”.

A la roda de premsa també hi ha participat el senador d’En Comú Podem Óscar Guardingo, una de les persones denunciades per Cabify, juntament amb els membres de Podemos Irene Montero i Rafa Mayoral, “per dir que té la seu en un paradís fiscal, Delaware, i que precaritza les relacions laborals”. “No conec a cap taxista que tributi a Delaware o als Països Baixos, però sí d’aquestes empreses col·laboratives”, ha afirmat. Davant d’això, ha subratllat que l’Àrea Metropolitana de Barcelona ja hagi tirat endavant “una proposta de control democràtic d’aquesta economia de plataformes digitals”. “Qui ha de governar la ciutat és l’ajuntament i no les transnacionals”, ha conclòs.

Descarrega la proposta de resolució en aquest enllaç.